KELEBIHAN SELAWAT


Rasulullah S.A.W telah bersabda, " Malaikat Jibril, Mikail, Israfil dan Izrail a.s telah berkata kepadaku: Berkata Jibril a.s, " Wahai Rasulullah, barangsiapa yang membaca selawat ke atasmu tiap-tiap hari sebanyak sepuluh kali, maka akan saya bimbing tangannya dan akan saya bawa dia melintasi titian sirath seperti kilat meyambar."
Berkata pula Mikail a.s: " Mereka yang berselawat ke atas kamu akan aku beri mereka itu minum dari telagamu."
Berkata pula Israfil a.s: " Mereka yang berselawat kepadamu aku akan sujud kepada ALLAH S.W.T dan aku tidak akan mengangkat kepalaku sehingga ALLAH S.W.T mengampuni orang itu."
Malaikat Izrail a.s pula berkata: " Bagi mereka yang berselawat keatasmu, akan ku cabut ruh mereka itu selembut-lembutnya seperti aku mencabut ruh para Nabi-nabi."
Apakah kita tidak cinta kepada Rasulullah S.A.W..? Para malaikat memberikan jaminan masing-masing untuk orang-orang yang berselawat ke atas Rasulullah S.A.W. Dengan kisah yang dikemukan ini, harap para pembaca tidak melepaskan peluang untuk berselawat ke atas junjungan kita Nabi Muhammad S.A.W. Mudah-mudahan kita menjadi orang-orang kesayangan ALLAH S.W.T, Rasulullah S.A.W dan para malaikat.

sumber: Tanbihul Ghafilin

Ulasan